Monday, July 19, 2010

Regntid

Det næste halve års tid skulle enhver form for regnedans være overflødig - Guam er nemlig nu for alvor gået ind i regntiden. Når jeg siger regn, så er det ikke nogle få dryp eller bare et godt, sundt regnvejr - nej, det VÆLTER ned, helt enkelt! Det er de vådeste byger jeg har oplevet i mit liv, og jeg har før gjort forsøget: det tager godt syv sekunder at blive komblet gennemblødt, helt ind til skindet! En glasklar blå himmel kan krakkelere i regn på fem minutter, og man lærer hurtigt at det er cirka lige så smart at have en paraply som en flaske vand på sig til alle tider (ret ironisk i øvrigt!). Og før man ved af det, er man omgivet et helt hav... Regnen holder op ligeså pludseligt som den begyndte, og solen viser sig igen på himlen, glad og gul. På Guam ved man aldrig om eller hvornår det vil regne, men det er klogt at forvente at det vil det hele tiden. Personligt har jeg glædet mig meget til regnen og hilser den hjertelig velkommen. Det betyder at der nu er (ihvertfald en kende) variation i vejret. Og hvor de fleste synes at vokse i sol og varme, så er jeg klart til regn og gråvejr, som jeg synes inspirerer og giver god, brugbar energi. Regntiden varer fra juli til sidst i december, så der er endnu udsigt til nogle gode, solide byger.

Billederne herunder er fra sidste år, da vi lige var ankommet og stort set intet kendte til hverken Guam eller regntid. Vi lærte hurtigt...





No comments:

Post a Comment