Sunday, November 28, 2010

Fra Guam Til Danmark

Min nye, vestjydske udsigt. Verdener fra min udsigt på Guam

Som nogle måske har bemærket, så har der lagt sig et helt lag støv på min blog... Det har været en hektisk sensommer og efterår. Pludselig fik vi at vide at min mand skulle udsendes til Afghanistan, og i den anledning var der en hel del praktiske ting som skulle varetages - og mine tanker fløj længere og længere væk fra bloggen...
Selvom vi var i en form for mental transit længe, så føltes det alligevel meget pludseligt. Jeg tog den lange tur fra Guam til Kastrup, og jeg har nu siddet i Vestjylland det meste af to måneder. Tror ikke at man nogensinde kan være så klar at man alligevel ikke på en måde bliver taget på sengen. Nå. Som med et slag, blev min dagligdag fyldt med kold hvid sne, og der er meget langt mellem papaya og kokosnødder! Og det er en himmelsk fornemmelse, skulle jeg hilse og sige! Jeg er vintermenneske i hjertet, og jeg fornemmer mit sinde lyse op som en lille hyasint i vintermørket. Jeg har ikke holdt jul i Danmark siden 2003, så det bliver noget helt særligt i år. Julestemningen har for længst indfundet sig: sne, stearinlys, glögg, og "Last Christmas"... Noget ganske andet end sidste års jul i bikini og 35 grader.
Jeg vil imidlertid lade denne Guam blog gå i vinterhi, og så vække den blidt til næste efterår, når Kevin og jeg atter sætter fod på Guam. I mellemtiden har jeg min arbejdsblog:
Vi ses i troperne... Men inden da vil jeg lige nyde kulden og de vidunderlige skiftende årstider...

No comments:

Post a Comment